قهوه

قهوه چه طعمی دارد؟

قهوه معطر، خوشبو و سرشار از طعم است. اغلب عطری خاکی با تلخی قابل تشخیص دارد، اما قهوه ای خوب است که (با دانه های قهوه تازه رست شده) و با طعم های متعادل و لذت بخشی که در آن نت های شیرین، تلخ و اسیدی همه به طور متناسب عمل می کنند، تعریف می شود .بیشتر اوقات، مردم طعم شکلات، کارامل، آجیل و “رست شده” را در قهوه خود زمانی که به آرامی و با احتیاط روی شعله رست شده است، تشخیص می دهند.

وقتی قهوه را می نوشید باید طعم آن متعادل به نظر برسد و طعم زننده  خاصی را احساس نکنید ، اما مهم است به یاد داشته باشید که بسته به نوع دانه های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه وجود دارد.با توجه به نحوه رست شدن آنها و نحوه تهیه قهوه، طعم قهوه می تواند از گرم و ملایم گرفته تا دلپذیر و تقریبا تیز و تند باشد و طعم آن می تواند شامل عطر وانیل تا سرزندگی میوه های تابستانی باشد. اگر فنجان قهوه شما طعم تلخی دارد -ساده بگویم  سوخته است… ! هر قهوه باید تا حد مطلوب با ظرافت رست شود. اولین انتخاب برای مصرف کنندگان قهوه از نظر انتخاب دانه ها این است که آیا باید از یک فنجان قهوه 100% عربیکا لذت ببرند یا از یک ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا. قهوه عربیکا ملایم تر، شیرین تر و دارای اسیدیته دلپذیر است، در حالی که قهوه روبوستا قوی تر (با دو برابر کافئین) و طعم قوی تری دارد. یکی دیگر از انواع کمیاب‌تر قهوه لیبریکا است که طعم شکلات دارک و ادویه‌ای دارد، اما وقتی صحبت از طعم آن می‌شود، داستان به همین جا ختم نمی‌شود. منصفانه است که بگوییم همه قهوه‌ها پایه coffeeness، طعم عمیق و رست شده مشترک دارند، بدین منظور مردم باید هر فنجان قهوه ای که می نوشند بشناسند. اما با هزاران ترکیب معطر و طعم منحصر به فرد (حتی بیشتر از شراب) و ترکیب شیمیایی بسیار پیچیده، طعم قهوه می تواند بسته به محل رشد، خاک، ارتفاع، آب و هوا و نحوه رشد آنها، رست شدن  و روش های سرو آنها در کنار عوامل بی شمار دیگر، متفاوت باشد.

محصولات مرتبط

علاقه مندان به قهوه اغلب از نت های مزه ای قهوه برای بررسی و بحث در مورد طعم قهوه استفاده می کنند، که راهنمای عطر ومشخصات طعم قهوه است که به افراد کمک می کند ویژگی های متمایز انواع مختلف قهوه را پیدا کنند. این نت‌های طعمی اغلب به دسته‌هایی مانند «میوه»، «گل»، «آجیل»، «ادویه» و «گیاهی» تقسیم می‌شوند که از آن دسته‌های خاص‌تری مانند «توت سیاه» یا «تافی» استخراج می‌شود. این بدان معناست که وقتی یک قهوه‌شناس طعم «دارچین» را در قهوه تشخیص می‌دهد، به این فکر نمی‌کند که دارچین به نوشیدنی اضافه شده است، بلکه بخشی اصلی از مشخصات طعم آن دانه‌های قهوه است و ممکن است با روشی که دانه‌های قهوه رست می‌شدند تقویت شده باشد. در واقع، ترکیبات شیمیایی که طعم دارچین را در قهوه ایجاد می کنند، مشابه یا بسیار شبیه به ترکیبات خود دارچین خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید