پودر شیر(کرمر), غیر لبنی بدون کلسترول, غیر لبنی ساده

تهیه پاستا پنه آلفردو با کرمر(BOW.mate)

تهیه پاستا پنه آلفردو با کرمر(BOW.mate)

پاست‍ا پنه آلفردو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایتالیایی است که معمولا با خامه، شیر (BOW.mate)، گوشت مرغ و قارچ درست می شود.
مواد لازم برای ۲ نفر
پاستا پنه۲۰۰ گرم
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ۶ عدد
شیر(BOW.mate) ۱ لیوان
خامه۲۰۰ گرم
پنیر پارمزان۴ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
کره۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
جعفری و نخود فرنگی برای تزیین به دلخواه

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو:
برای تهیه پاستا پنه آلفردو ابتدا سیر را رنده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کره را به تابه اضافه می کنیم. در ادامه سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.
پس از اینکه عطر سیر خارج شد، گوشت مرغ را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. گوشت مرغ را کمی تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند، سپس نصف فنجان آب جوش به تابه اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا مرغ بپزد.
در همین حین یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در همین حین ۱ قاشق غذاخوری روغن و ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کرده و صبر می کنیم تا آب جوش بیاید.
پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، پاستا را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا به طور کامل بپزد. البته می توانیم زمان دقیق پخت پاستا را از روی بسته آن نیز نگاه کنیم.
پاستا را آبکشی کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پس از اینکه آب مرغ به طور کامل کشیده شد، قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم.
حالا مواد را به خوبی تفت می دهیم تا قارچ نیز به طور کامل سرخ شود. در ادامه شیر را به همراه خامه به تابه اضافه می کنیم و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس درب تابه را می گذاریم تا شیر جوش بیاید.
پس از اینکه شیر به نقطه جوش رسید، درب تابه را کنار گذاشته، سپس پاستا را به همراه پنیر پارمزان به تابه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم. در ادامه صبر می کنیم تا مواد به غلظت مناسب برسند.
پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه پاستا را درون ظرف سرو می ریزیم، سپس جعفری و نخود فرنگی را به صورت پخش روی پاستا می ریزیم و آنرا به صورت داغ سرو می کنیم.

محصولات مرتبط با مطلب

دیدگاهتان را بنویسید